הרחקת יונים הדברה

מהי הרחקת יונים וכיצד היא מבוצעת

חברת חץ הדברות אמונה על הדברת כלל סוגי המזיקים הקיימים בארץ, ובכלל זאת גם יונים. אמנם, עבור מרבית האנשים יונים אינן נחשבות בתור "מזיק" ובאמת הגדרה זו פחות מתאימה להן, גם לפי החוק שלמעשה אוסר על הדברה או הרג של יונים. יחד עם זאת, יונים בהחלט עשויות ליצור נזקים הפוגמים באיכות החיים, באסתטיקה של סביבתן ואף בבריאות, ובדיוק למען מטרה זו אנו מבצעים הרחקת יונים מקצועית.

איך לא מבצעים הרחקה של יונים?

כאמור, החוק בישראל קובע כי בכל הקשור אל הרחקת יונים הדברה אסורה, כלומר אסור להרעיל את היונים או לפגוע בהן פיזית בדרכים אחרות. לכאורה, ניתן לבצע את ההרחקה באופן עצמאי, ואכן אנשים רבים עושים זאת בתחילה – מנסים לנפנף אל היונים, לצעוק אליהן, להשתמש במקלות ובמוטות כדי להגיע אל המקומות הגבוהים שבהם היונים מקננות, וכדומה. ואולם, אחרי זמן מה הנטייה היא להתייאש מהניסיונות, וזאת מפני שהיונים במקרה הטוב מתרחקות לאזור יותר גבוה במבנה, ובמקרה הרע הן נשארות אדישות ובאותו המקום.

אכן, מרגע שהיונים מתחילות לקנן הן נוטות להישאר נאמנות למקום, מפני שהוא מציע נקודות מסתור, ביטחון ונוחות. לכן, אפילו אם בעלי הדירה, המשרד או הבניין משתמשים בשיטות מתוחכמות במיוחד ומצליחים לתפוס את היונים, ולאחר מכן משחררים אותן במקומות אחרים בעיר במרחק של קילומטרים רבים, היונים בהחלטי עשויות לחזור אל הבניין בעזרת חוש הניווט המפותח שלהן.

הרחקת יונים הדברה

אז איך כן מבצעים את ההדברה

הרחקת יונים מצריכה הבנה מצוינת של ציפורים אלו, העדפותיהן, אורחות חייהן ואזורי קינון מועדפים. בנוסף, יש להבין את העיקרון שבאמת עובד, והוא הצורך להפוך את המבנה למקום שאינו נוח או רצוי ליונים לקנן בו, על מנת שיבחרו במקום אחר. כיצד יוצרים את הסביבה הזו כאשר לא ניתן לפזר רעלים? לדוגמא, ישנן רשתות ייעודיות שאותן חברתנו פורשת סביב נקודות עומק שונות במבנה, כמו מערכת מיזוג אוויר שמותקנת על הגג, מסתורי כביסה וכדומה. רשתות אלו אינן מאפשרות ליונים לנחות במקומות המועדפים עליהן, ומשאירות רק נקודות שאינן אידיאליות. מטבע הדברים, היונים יעדיפו מקומות אחרים שאינם במבנה.

שיטה נוספת היא פיזור של קוצי ברזל, המכונים גם דוקרנים, שוב על מקומות כמו המרפסת, החלונות, אזורים מסוימים בגג וכדומה. בדומה לרשת, הקוצים אינם מאפשרים ליונים נחיתה או התנהלות נוחה במקומות העדיפים עליהן, והן יעברו למקומות אחרים. ועוד דוגמא היא שימוש בפסים חשמליים שבהם עובר מתח חשמלי נמוך למדי שאינו גורם נזק ליונים או לבני אדם, אולם היונים בהחלט חשות בו ולכן יעדיפו להתרחק מהמקום.

לפרטים נוספים ולהזמנת הרחקת יונים

להזמנת הרחקת יונים ולמידע נוסף בנושא, הנכם מוזמנים לפנות אל נציגי חץ הדברות בטלפון 054-6555868.

Call Now Button דילוג לתוכן